Sawadee!

Vill du komma i kontakt?
hej@thaimorsan.se

Siranee heter jag och är ägaren till min blogg Thaimorsan.se, som har funnits sedan 2013. Jag är egenföretagare, mamma till två busungar Tilda, 5 år & Penny Prim, 2 år och sambo med Måns. Här får du en inblick i min och familjens vardag, mat och annat skoj.

 

Vi är en familj som älskar mat, både äta och laga men Måns är mer på att baka och nästan varje vecka har han surdeg på jäsning. Jag testar även olika mat och skriver egna recept baserad på de som sitter i ryggmärgen och min mammas recept.

 

Har du frågor som berör bloggen, mat & recept eller vill samarbeta så finns jag ett mail bort 🙂

 

Vill ditt företag anlita mig?

Hej företagare & PR-byrå!

Jag är egenföretagare och driver bloggen med f-skatt och moms. Är du eller din kund intresserad av influencer marketing och anlita mig?


Söker du samarbetspartner?

Mina tjänster!

Gäller Bloggen, Facebook & Instagram samt Insta Stories

  • Reklamsamarbete
  • Sponsrade inlägg
  • Ambassadörskap
  • Show up/meet up
  • Receptskapande
  • Matlagningskurs (Göteborg), även privat
  • Event & Workshop

Kontakta mig för offert!
Priset är alltid plus moms.

Läs min BLOGGPOLICY för mer info!

Vad händer om man överdosera folsyra?

Lästid: 1 min

Jag har en burk B-Max från Top Formula som jag köpte för ett tag sedan. När jag läste i innehållförteckningen så reagerade jag mest över hur mycket folsyra det innehåller. Hela 1200 mcg! Det är mycket mer än rekommenderat daglig intag i Sverige. 

Vad är Folsyra (Folat/Folacin)? Lite kortfattat då. Folat är ett vattenlösligt B-vitamin som bidrar till normal blodbildning och till immunsystemets normala funktion. Folsyra behövs i celldelningsprocessen. 

Finns i: Rikligt i lever, okokta grönsaker, fullkornsbröd och i gröna bladgrönsaker innehåller stora mängder. Brysselkål, spenat, rödbetor, sallad, bönor, linser, äggula, apelsin, blomkål, bröd är andra bra källor för folsyra. 

Rekommenderat dagligt intag: Vuxna män: 300 mikrogram/dag. Vuxna kvinnor: 300 mikrogram/dag (18-30 år 400 mikrogram/dag). Gravida och ammande: 500 mikrogram/dag. 

Vad händer om man överdosera folsyra? Är det farligt?

  

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge