Uppföjning – då jag brände soffan

Lästid: 2 min

Nu kommer en till uppföljning. Jag brände ju vår soffa men hårtorken. Se här. Tilda hade spydd på den för första gången och det var massa välling som kom upp. Inte tänkte jag på att tyget på vår lite över 1 år gamla soffa var så tunn. Tappade den heta hårfönen rak ner på den våta pölen och det blev hål direkt. Jag dokumenterade det hela och anmälde skadan till Trygg Hansa där vi har hemförsäkringen.

Säger bara… Jag blir inte klok av alla dessa försäkringsbolag och oftast så tänker man att man aldrig kommer få nåt ändå å det är bara bortkastade stålar. Jag fick svar via mail några dagar senare efter att jag anmälde skadan.

Se mail

image

Så vad säger man? Varför skrev hon inte från början att vi skulle kontakta Mio eftersom de inte kan ersätta oss. Varför skulle vi återkomma enl. henne första mail och ändå skrev hon inget vettig svar. Nej det är väl så här att det skulle inte komma från henne och från kunden själv. Hur fan kunde de skicka ett mail senare att man skulle svara på enkät om hur man uppleve service och om man var nöjd med hjälpen… Försäkringsbolag alltså.

 

När jag köpte å flytta alla våra försäkringar till TryggHansa så pratade jag med en trevlig manlig säljare…såklart. Han tyckte nog att han var en haj på att sälja och malde på å skapade förtroendet plus att han försäkrade om att han själv skulle skicka alla dokument också med hans kontaktuppgifter som det skulle vara nåt.

Tror ni det kom nåt sånt. Allting sändes ut från annanstans och inget kom personligen från den säljaren…inget namn på den som sålde, bara företagsnamnet TryggHansa.

Ändå måste eller bör man ha alla möjliga försäkringar…

 

 

Tags: No tags

One Response

Lämna en kommentar

CommentLuv badge