Hemresan & borttappat baggage

Lästid: 3 min

Då är vi hemma i kalla Sverige. Hörde att vi fick snö? Det kom 5 cm snö i Mora sade Måns syster som kom hem igår.

Hemresan var så dryg då den tog nästan ett dygn. Barnen sov till och från. Prim har sovit på mig i några timmar och ålade sig massor så tillslut lägga ner henne på golvet framför mig. Vi satt på en rad med 4 flygstolar och det var bättre att hon fick sova på filten och de små kuddarna vi fick.

Med 12 timmar inklusive en mellanlandning på Arlanda som resulterade att vår Babyzen Yoyo resevagnen hamnade där! Vi fick efterlysa barnvagnen på Köpenhamns flygplats där vi gick av men Måns syster med familj såg att vår resevagn var på rullbandet på Arlanda! Jag har även mailat Aviator på Arlanda som skötte detta nu på morgonen och fick svaret att vår barnvagn är att ankomma till Göteborgs flygplats kl.12:20! Det blir nog en hemleverans av den. Skönt!

Sedan tog vi tåg resan 3 timmar och fy satan det var kallt när vi kom fram kl.17. Vi tog taxin från stationen och det som brukar ta 10 min med spårvagnen kostade oss 251 kr med Anja taxi. Vi tog den första i bilkön så barnen frös och var gråtfärdiga så vi hade inte tid att leta upp andra taxi. Kändes att vi blev blåsta när taxametern tickade iväg när vi inte ens kom ut från bilkön… När Måns frågade om fastpris så sade chauffören att det skulle vi har sagt om innan.

Bloggen tog semester

Jag köpte inte mer internet då det var så segt med wi-fi på hotellet. Så jag valde istället gå off-line i och ägnade min tid åt familjen och resan. På ett sätt var det skönt men med Internet hade det även kanske underlättat med att söka info mm. Men allt detta med info om resmålet plus kartor skulle jag har laddat med innan resan. Så jäkla oförberedd var vi kändes det som. Sedan gick det inte heller att planera allt när man har två barn. Vi var ett stort sällskap på 8 vuxna och 4 barn (varav en bebis på 4 mån).

Har du kikat in hos mig och saknade en uppdatering av bloggen så hoppas jag inte att du blev besviken. Bloggen fick ta semester…

Jet-lag

Barnen sov på planet men vi vuxna sov nästan ingenting. På utresan tog det 7 tim för mig att kolla klart Wonderwoman liksom då alla barnen var igång. Hemresan så blev det att vi reste med solen så 6tim framåt i tiden, så det var mörkt nästan hela resan. Här kollade jag på 3,5 actionfilmer.

Tilda fortsatte vila på soffan och fick krypa under täcket när vi kom hem till vårt kalla lägenhet. Vi orkade inte köpa mat så det blev nudlar för mig och barnen medan Måns åt frukostmackor vi tog med från Arlanda.

Jag hann tömma alla våra tre resväskor och tvättmaskinen har fått jobba under natten. Tömde över 1200 mail också. Det är helt sinnessjukt. Alla sover nu då klockan är snart 5 Kuba-tid och jag är vaken. Dags att väcka de så vi kommer in i rätt dygnsrytmen igen.